Blog pentru poeţi consacraţi, mai ales pentru membrii Asociaţiei Scriitorilor Bucureşti

miercuri, 2 decembrie 2009

Valentin Busuioc - Două poeme

Valentin Busuioc

Două poeme


*

zi de duminică
mulţumit că perna încă e caldă
deschid fereastra cu bucuria celui ce află
că aerul pe care-l respirăm în tăcere
are aceeaşi menire
de a fi harta zilei ce vine
până şi cerul e atât de senin
încât vinişoarele tâmplei seamănă tot mai mult
cu un labirint al cărui desen îmi aminteşte
de oraşul văzut prin oglindă
şi pe măsură ce-mi amintesc
imperceptibile particule de polen mi se prind pe frunte
diluându-mi ridurile
dar eu sunt bun
cum e lumina când trece prin lapte
şi nu mă mişc
numai verdele ochilor mai tresare uneori
cum se înfioară pieliţa lacului vara
când fluturele coboară uşor cu sfială
în gura tremurândă
a bătrânului peşte

*
goliciunea pe feţele noastre
beţia de-a ne fi cunoscut pe internet
tu ascunzându-te în mai multe locuri deodată
înconjurată de o pulbere fină indigo
eu căutându-te ziua întreagă pe chat
transformându-ţi numele în coduri binare
şi chipului tău dându-i formatul jpg
privind zi de zi
cum toate aceste necitite e-mail-uri
se ridică-n tavan şi se rotesc sălbatic în juru-mi
până ce seara mi se lasă pe mână
şoimul dresat al trupului tău

3 comentarii:

  1. Fineţea observaţiei e notabilă. Al doilea text e primul pe acest blog care face aluzie la existenţa virtuală în mediul electronic!

    RăspundețiȘtergere
  2. iata minimalismul in registrul virtual, de fapt noua fantasma, ontica. proaspat.daca nu ne/ar fi dat lectii Murakami la apocalipsa am citi relaxati senzatiile, cu metafore textuale online...V.R.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am avut niciodata ocazia sa multumesc asa cum ar fi trebuit acestui om extraordinar- domnul Valentin Busuioc. voi urmari mereu cu mare interes ceea ce scrie.

    RăspundețiȘtergere